مقالات

لوله نیوفلکس چیست؟

نیوفلکس

بسم الله الرحمن الرحیم

لوله نیوفلکس چیست؟

بی شک با ورود تکنولوژی ‌های جدید و فناوری های روز دنیا چرخه تولید در حوزه‌ های مختلف دستخوش تغییراتی شده است. به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان با ایده‌های نو، محصولات تولیدی خود را با بهترین کیفیت و عملکرد آماده عرضه به بازار می کنند. حوزه لوله و اتصالات فاضلاب نیز از این قاعده مستثنی نیست. لوله نیوفلکس نسل جدید لوله ‌های فاضلابی است که با فرمولاسیون جدید ساخته شده و به دلیل برخورداری از قابلیت ‌های منحصر به فرد توانسته در انواع مختلفی جایگاه ویژه‌ ای در بازار لوله و اتصالات فاضلابی پیدا کند. این در حالی است که از آن به عنوان بهترین جایگزین لوله‌ های قدیمی در سیستم‌ آب و فاضلاب هر ساختمان نیز یاد می شود. اگر شما هم می خواهید بیشتر با نسل جدید لوله ‌های فاضلاب آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را در خصوص لوله نیوفلکس در اختیارتان قرار دهیم و به بررسی کاربردهای آن بپردازیم.

ویژگی ‌های لوله نیوفلکس چیست؟

اگر بخواهیم در خصوص لوله نیوفلکس صحبت کنیم باید بگوییم که این نوع لوله‌ فاضلابی از انواع مختلف لوله ‌های پلیمری به شمار می ‌آید و جنس آن از پلی پروپیلن می باشد. تولید لوله‌ نیوفلکس مطابق با استاندارد ۱۰-DIN19560 انجام می شود و به دلیل به کارگیری مواد سازنده‌ خاص در ساختار آن در برابر انواع مایعات، مقاومت شیمیایی بالایی از خود نشان می دهد. از طرفی در برابر فشار و تنش ‌های فیزیکی نیز مقاوم است. از این رو باید خاطر نشان کرد لوله ‌های نیوفلکس با برخورداری از ویژگی ‌های منحصر به فرد توانسته با عملکرد فوق العاده ‌ای تمامی مشکلاتی که لوله ‌های قدیمی فاضلاب با آن مواجه بوده اند را به طور کلی برطرف سازد و به عنوان بهترین گزینه در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب در ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

انواع لوله نیوفلکس

لوله نیوفلکس نیز همانند سایر لوله‌های فاضلابی دارای انواع مختلفی است که در کل به دو گروه لوله یک سر سوکت و لوله دو سر سوکت قابل تقسیم هستند.

لوله یک سر سوکت

لوله یک سر سوکت نیوفلکس را می توانید با نام ‌های مختلفی همچون لوله سه لایه، لوله پوشفیت سایلنت، پوش فیت فاضلابی و لوله پوش فیت در بازار پیدا کنید. این نوع لوله‌ فاضلابی همانطور که از نام آن مشخص است، به گونه ‌ای طراحی شده‌ که تنها در یک سمت آن به منظور اتصال به لوله دیگر، سوکتی تعبیه شده است. از این رو برای لوله کشی فاضلاب می توانید از لوله یک سر سوکت در انواع و سایزهای مختلف بهره ببرید.

لوله دو سر سوکت

نوع دوم لوله نیوفلکس به لوله ‌های دو سر سوکت معروف هستند. گفته شده که در دو سمت این لوله ها سوکتی در نظر گرفته شده است که به واسطه‌ آن اتصال به لوله‌ های دیگر را نیز امکان پذیر می کند. لازم به ذکر است از نظر کارآیی این مدل لوله، همانند لوله یک سر سوکت نیوفلکس عمل می کند.

لوله نیوفلکس در چه زمینه ‌هایی کاربرد دارد؟

پس از آن که با لوله نیوفلکس و انواع آن آشنا شده اید، می خواهیم در این بخش کاربردهای لوله ‌های نیوفلکس را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در بخش ‌های قبلی گفته شد لوله‌ های نیوفلکس بیشترین کاربرد را در سیستم ‌های آب و فاضلاب دارند و با توجه به خصوصیات ویژه ای که دارند از جمله مقاومت در برابر تنش ‌ها و ضربات فیزیکی در کارخانه ها و محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

باید خاطر نشان کرد لوله‌ های نیوفلکس سایلنت برای محیط ‌هایی مانند بیمارستان، ساختمان ‌های مسکونی و ادارای، هتل، کتابخانه و استودیوهای ضبط صدا که نیازمند سکوت و آرامش هستند به کار گرفته می شوند. از طرف دیگر در بسیاری از پروژه‌ های ساخت و ساز به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه لوله کشی، لوله ‌های نیوفلکس را به لوله ‌های PVC ترجیح می دهند. لوله کشی به منظور جمع آوری آب باران، انشعاب لوله ‌های فاضلاب شهری، تخلیه آب جمع شده در سیستم‌ های تهیه مطبوع از دیگر موارد استفاده از انواع لوله‌ های نیوفلکس به شمار می ‌آید.

استفاده از لوله نیوفلکس چه مزایایی دارد؟

به کار گیری لوله نیوفلکس به دلیل دارا بودن قابلیت‌ های منحصر به فرد مزیت‌ های‌ بیشماری را به همراه دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله ‌های نیوفلکس در مقایسه با لوله پلیکا و PVC وزن سبک تری دارند و در نهایت حمل و نقل آن ها آسان است.
  • هنگام نصب این لوله ها نیازی به چسب و جوش نیست. در واقع به راحتی می توان به کمک سوکت های موجود در یک یا دو سر لوله آن ها را به همدیگر متصل کرد.
  • در ساختار این نوع لوله ‌ها از مواد ضد حریق استفاده شده است. از این رو در برابر آتش مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و به عنوان یک عایق در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب کارآیی دارد.
  • لوله نیوفلکس از سطوح صاف و صیقلی مانند برخوردار است و بر روی سطح آن هیچ گونه برجستگی اضافی دیده نمی شود. هم چنین سطح داخلی آن صاف بوده از این رو رسوب گیری در لوله‌ نیوفلکس به خوبی انجام می شود.
  • نصب این نوع از لوله های فاضلابی به آسانی و در زمانی کوتاه قابل انجام است.
  • از دیگر مزیت ‌های لوله ‌های نیوفلکس می توان به آب بندی کامل و مطمئن آن اشاره کرد.
  • این نوع لوله در برابر زمین لرزه و نشست ساختمان مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. در واقع دوام و طول عمر آن بالا می باشد.
  • لوله ‌های نیوفلکس در مقایسه با سایر لوله‌های فاضلابی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند. در واقع با هزینه کم تر می توان آن ها را تهیه کرد و نصب نمود.
  • استحکام بالا در برابر مایعات اسیدی از جمله مزیت ‌های لوله‌های نیوفلکس به شمار می‌آید.

چرا لوله‌ نیوفلکس نسبت به لوله پلیکا برتری دارد؟

در زمان ‌های گذشته لوله پولیکا در سیستم ‌های آب و فاضلاب کارآیی داشت. اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی لوله ‌هایی تولید شدند که به دلیل دارا بودن ویژگی ‌هایی نسبت به لوله پولیکا برتر گفته شده اند. اگر بخواهیم از نظر کیفیت و مقاومت این دو نوع لوله فاضلابی را با یکدیگر مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که لوله نیوفلکس از کیفیت بالا با مقاومتی عالی برخوردار است. هم چنین ضخامت بالای لوله‌ های نیوفلکس از دیگر برتری های آن در مقایسه با لوله پولیکا به شمار می ‌آید. لازم به ذکر است برای اتصال لوله ‌های نیوفلکس به یکدیگر به هیچ گونه چسب و حرارتی نیاز نبوده و تنها کافی است با چند حرکت بدون آن که نشتی به وجود آید لوله ‌ها را در کنار هم قرار داده و محکم کرد. این در حالی است که این موضوع در مورد لوله پولیکا صدق نمی کند. از طرف دیگر طراحی لوله ‌های نیوفلکس به شکلی است که دریچه ‌ای برای بازرسی بر روی اتصالات آن در نظر گرفته می شود تا به هنگام بروز مشکل بتوان به راحتی عیب یابی کرده و تنها بخش مورد نظر را تعمیر کرد.

کلام آخر

به طور کلی تولید لوله‌ نیوفلکس با آخرین فناوری روز دنیا باعث تغییر و تحولاتی در حوزه لوله و اتصالات فاضلابی شده است. این نوع لوله ‌های فاضلابی با دارا بودن ویژگی ‌هایی همچون مقاومت شیمیایی بالا، دوام در برابر فشار و تنش ‌های فیزیکی، عایق حرارت بودن، طول عمر بالا و سهولت در حمل و نقل جایگزینی عالی برای لوله های قدیمی در سیستم آب و فاضلاب خواهد بود. در این مقاله تلاش کردیم با ارائه مطالبی به شکل ویژه در ارتباط با لوله ‌های نیوفلکس نظیر انواع آن، مزایا و کاربردهای این محصول ساختمانی شما را در انتخاب و خرید لوله نیوفلکس یاری نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *